سید خراسانی

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ سید خراسانی خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

حفظ دیانت، یا ورود به سیاست ...؟!


آنان لباس روحانیّت را بهانه ای می کردند برای حذف یک عنصر تأثیرگذار، ولیکن آیت الله مدرّس با افکار و اندیشه های والای ارزشی و دینی خویش اینگونه بیان می فرمود که : سیاست ما عین دیانت ما، و دیانت ما عین سیاست ماست.

 از همان آغازین دورانی که روحانیّت با نمادِ اسلام عزیز و حقیقتِ مسلمانی، قـدم در رکاب سیاست نهاد، و بزرگانی چون شیخ فضل الله نوری پرچم نهضت مشروعه را بر دوش گرفت، بی درنگ شبهه ای فاحش که هدفی جز تضعیف و تسلیم مشروطه ی مشروعه خواه نداشت ظهور کرد که دین را با سیاست چکار ...؟!

 

و آن هنگام که شهید آیت الله مدرّس، آن روحانیِ مجاهدِ نستوه* بنـــا به تکلیفِ شرعی و دینی خویش عزم ِ نمایندگیِ مجلسِ آن دوران را کرد، تا بتواند تئوری های روشنفکرانه ی اسلام را به وضع و تصویبِ قوانین حکومتی برسـاند، هنوز آن شبهه ی بی پایه و اساس بود که دشمنان و بدخواهان، آن را عَلـَم یزید می نمودند؛

آنان لباس روحانیّت را بهانه ای می کردند برای حذف یک عنصر تأثیرگذار، ولیکن آیت الله مدرّس با افکار و اندیشه های والای ارزشی و دینی خویش اینگونه بیان می فرمود که :

سیاست ما عین دیانت ما، و دیانت ما عین سیاست ماست.

خمینی کبیر، امام خوبی ها، آن یگانه رهبـر و سُکـّاندار دینی و سیاستِ عصر حاضـر نیـز این اندیشه را به عنوان بنیادی ترین اصول انقلاب و نظام اسلامی معرفی نمود؛

و حـال به برکتِ همین اندیشه های ناب دینی ست که در لایه لایه های پیدا و پنهانِ سی سال حضور مردم مخلص و با ایمان، و نمایندگان این ملـّتِ مؤمن و همیشه در صحنه، شاهدِ آن بودیم با وجود همه ی سختی ها، و تکرار همان بهانه گیری های پوچ و بی ارزش که دیانت را چکار است بـا سیاست ...؟!!!

ولی بر همگان ثابت شد که این سیاست ماست که دیانت ما را تأیید و تثبیت کرده است؛ و حضرت امام (ره) بارها و بارها فرمودند: "احکام سیاسیِ اسلام بیشتـر از احکـــــام عبادی ِ آن است ..." و این مـُهر تأییدی بود بر حضور اقشـــار و توده ها و احزاب ِ دینی و سیاسی، و بلاخص حضور علمای متعهـّد و دیندار و ولایتمدار بعنوان ِ وکلای ملـّت در خانه ی بهارستانی ِ ایشــان ...



[ شنبه 91/1/12 ] [ 12:31 صبح ] [ سید امین افضلی ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه