سید خراسانی

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ سید خراسانی خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 

سخن اول (در خلوت یار)معبود من! به مسجد، سجده گاه عاشقان و سر بر آستان نهادگان و خانه امن و آرامش تو آمده ام! مکانی که پروازها از آن سر گرفته و محل نزول فرشتگان و مجمع عاشقان و محفل کروبیان است. بدان امید آمده ام که در کنار بوستان ومقربان قرار گیرم تا شاید گوشه چشمت بر من گنهکار افتد. صبحگاه سیزده رجب مساجد جامع بسیاری از شهرهای ایران اسلامی شاهدحضور عاشقان شیفته ای است که به قصد اقامتی سه روزه دراین مکان مقدس حضور می یابند و به دور از دنیا و جلوه های دلفریب آن در سفری از خانه خویش به خانه دوست شرکت جسته و به راز و نیاز با خدای بی نیاز بنده نواز می پردازند. “اعتکاف” سنت نیکوی دیرپایی است که از پیامبران به یادگار مانده و تا امروز ادامه یافته است. این برنامه معنوی هر سال مشتقاان و طرفداران بیشتر می یابد، عبادتی که در خلوت انسان با پروردگار مهربان شکل می گیرد و دلهای شیفتگان حضرتش را جلامی بخشد.

1- تعریف اعتکاف:اعتکاف به معنی اقامت گزیدن در جایی است به طوری که معتکف خود را محبوس و ملتزم به آن مکان بداند و این التزام ناشی از اهمیت و عظمت آن موضع باشد.


2- ارکان اعتکاف: ارکان عبادت یعنی اجزایی که عمدا یا سهوا ترک شوند، آن عبادت باطل می شود. اعتکاف نیز ارکانی دارد که عبارتند از نیت، توقف در مسجد یا مساجد چهارگانه معروف، کمتر از سه روز نبودن اعتکاف، روزه دار بودن معتکف در ایام اعتکاف.


ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/2/26 ] [ 4:56 عصر ] [ سید امین افضلی ]

نظر

می‌گویند: انقلاب به دست نامحرمان افتاده...

 

می‌گویند: انقلاب به دست نامحرمان افتاده و از آرمان‌های اصلی خود چون «عدالت» دور افتاده است؟ پاسخ منطقی چیست؟  
 

هر چند این سؤال یا بهتر بگوییم «شبهه» از ناحیه‌ی کسانی مطرح و ترویج می‌گردد که نه تنها هیچ اعتقادی به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و اهلش ندارند و در واقع خودشان همان «نا اهلانی‌ هستند که می‌خواهند انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را مصادره و منحرف کنند»، بلکه خبر، بصیرت و انصاف نیز ندارند و از اندک شعور سیاسی نیز بی‌بهره مانده‌اند و به همین دلیل نظرات‌شان همیشه کاملاً مغایر با واقعیت‌ها و نظر ولایت و اکثریت مردم بوده و هست، اما در عین حال پاسخ لازم است.

دقت شود که در این شبهه‌ی مدعیانه و ژورنالیستی، دو محور وجود دارد که باید جداگانه مورد توجه و بحث قرار گیرند. این دو محور عبارتند از: الف – انقلاب به دست نامحرمان افتاده. ب – انقلاب از اهداف اصلی خودش چون عدالت دور افتاده.

الف – انقلاب به دست نامحرمان افتاده(؟!)

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/2/4 ] [ 6:48 عصر ] [ سید امین افضلی ]

نظر

رهبران سعودی اخیرا به اطلاع رئیس جمهوری آمریکا رسانده اند که آمادگی کامل برای تامین هزینه های جنگ علیه ایران را نیز دارند و رهبران سعودی، آمریکا را برای حمله به ایران تشویق کرده اند. این خبر بهانه ای شد برای بررسی اجمالی سیاست انفعالی دستگاه دیپلماسی ایران در برابر رفتارهای خصمانه مکرر عربستان سعودی در قبال ایران، در طی 20 سال اخیر. 

خوشبختانه خبر اعدام ایرانی ها در عربستان فعلا تکذیب گردید. و الا اگر چنین خبر وحشتناکی حقیقت داشته باشد ملت مسلمان ایران انتظار برخوردی قاطع و در خور با آل سعود را دارد که کمترین آن، شکایت به دادگاه های بین المللی علیه سعودی و پیگیری جدی آن می باشد.
بعد از پایان جنگ تحمیلی دولت های مختلف علی الدوام، به طرق متعدد سعی در تنش زدایی و بهبود رابطه با عربستان نمودند که واقعیت های دو دهه اخیر عدم موفقیت چنین فرایندی را نشان می دهد. چه روابط شخصی دوستانه دولت سازندگی، چه تنش زدایی دولت اصلاحات و چه مهرورزی دولت آبادگران عایدی چندانی نصیب جمهوری اسلامی نکرد. و تنها عایدی ما از این همه تلاش باز شدن فدک جهت زیارت هاشمی و هیئت همراه از این مکان، تغییری کوچک در برخورد وهابی ها با زائرین ایرانی بقیع، گرفتن عکس یادگاری ملک عبدالله و احمدی نژاد با هم و کسب وجه ضد صهیونیستی( با توجه به محبوبیت احمدی نژاد در دور اول ریاست جمهوری به علت مواضع ضد اسرائیلی اش در جهان اسلام) و سرانجام حضور وزیر ارشاد دولت اصلاحات در کنار ضد انقلاب در اجلاس ملک عبدالله سعودی! بود. حتی این رژیم در برخوردش با زائرین بقیع نیز، علی رغم قولش، دائم دچار نوسان و تذبذب بوده است.

واقعیت این است که نظام جمهوری اسلامی ایران و رژیم آل سعود با هم تفاوت ماهوی و بنیادین دارند و این همه نرمش و انفعال در قضایای فیمابین، به بهانه تقریب و تنش زدایی ثمر بخش نخواهد بود. حکومت دیکتاتور آل سعود که غیر دموکراتیک بودنش محل بحث نیست، مذهبی و مسلمان بودن آن نیز به شدت زیر سوال است. هرچند ظاهرا ادعای رهبری اهل سنت را دارد، اما به کرات مواضعی تند و خصمانه علیه گروه مقاومت سنی حماس اتخاذ کرده است و در نسل کشی دنباله دار مسلمانان سنی در فلسطین، نه تنها سکوت کرده است بلکه در حمله 22 روزه به نوار غزه سوخت جنگنده های اسرائیلی را نیز تامین نمود! در حقیقت تنها شاقول عربستان تامین امنیت رژیم آل سعود است که آن هم تاکنون به وسیله دولت آمریکا تامین شده است. 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/2/4 ] [ 6:45 عصر ] [ سید امین افضلی ]

نظر

سیماى حضرت فاطمه علیهاالسلام در روز قیامت

 

 

چهره مقدس و ملکـوتى فاطمه زهرا علیهاالسلام در تاریخ اسلام آنقدر تابناک و روشـن است که چنـدان به تحقیق و بـررسـى نیاز نـدارد، اما با تـوجه به ایام شهادت آن بزرگوار شایسته است اندکى درباره فضایل حضـرتـش گفتگـو کنیـم. بـر ایـن اسـاس، به سـراغ روایات نـورانـى معصـومان علیهم السلام مـىرویـم تا بـا مقام و جایگاه آن حضـرت در قیامت آشنا شویم.

کیفیت برانگیخته شدن

برانگیخته شـدن و رستاخیز از لحظات بسیار سخت و وحشتناک آینـده بشر است، زمانى که معصـومین علیهم‌السلام همـواره بدان می اندیشند و گاه از خوف آن بیهوش می شدند. فاطمه صلوات الله علیها نیز چنیـن بود و بیشتر به آن زمان مـیاندیشید.

فکر زنده شدن، عریان بـودن انسان‌ها در قیامت، عرضه شـدن به محضـر عدل الهى و... او را در انـدوه فـرو مـىبـرد. امیـرمـومنـان علـى علیه السلام مـی فـرمـایند:

"روزى پیامبر خـدا صلی الله علیه و آله بـر فاطمه علیهاالسلام وارد شـد و او را انـدوهناک یـافت. فـرمـود: دختـرم! چـرا انـدوهگینى؟

امیـرمـومنـان علـى علیه السلام مـی فـرمـایند: "روزى پیامبر خـدا صلی الله علیه و آله بـر فاطمه علیهاالسلام وارد شـد و او را انـدوهناک یـافت. فـرمـود: دختـرم! چـرا انـدوهگینى؟فاطمه علیهاالسلام پاسخ داد: پدر جان! یاد قیامت و برهنه محشـور شدن مردم در آن روز، رنجم می دهد.

فاطمه علیهاالسلام پاسخ داد: پدر جان! یاد قیامت و برهنه محشـور شدن مردم در آن روز، رنجم می دهد.

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمـود: آرى دخترم! آن روز، روز بزرگـى است. اما جبرئیل از سوى خداوند برایم خبر آورد مـن اولین کسى هستم که برانگیخته می شـوم. سپس ابراهیـم و آنگاه همسرت على بـن ابیطالب. پـس از آن، خـداونـد جبـرئیل را همـراه هفتاد هزار فـرشته به سـوى تـو می فرستد. وى هفت گنبد از نـور بر فراز آرامگاهت برقرار می سازد.

آنگـاه اسـرافیل لبـاس‌هاى بهشتـى بـرایت مـی آورد و تـو آنها را مـی پـوشـى. فـرشته دیگرى به نام زوقائیل مرکبـى از نـور بـرایت می آورد که مهارش از مروارید درخشان و جهازش از طلاست. تـو بر آن مرکب سـوار می شـوى و زوقائیل آن را هدایت مـی کنـد. در ایـن حال هفتاد هزار فرشته با پرچم‌هاى تسبیح پیشاپیـش تـو راه می روند.

اندکـى که رفتـى، هفتاد هزار حـورالعیـن در حالى که شادمانند و دیدارت را به یکـدیگر بشارت می دهند، به استقبالت مـی شتابند. به دست هر یک از حـوریان منقلـى از نـور است که بـوى عود از آن بـرمی خیزد... آنها در طرف راستت قرار گرفته، همراهت حرکت مـی کنند.

فاطمه جان، هنگامى که به وسط جمعیت حاضـر در قیامت مـیرسى، کسـى از زیر عرش پـروردگار به گـونه‌اى که تمام مردم صدایش را بشنوند، فریاد مـیزنـد: چشم‌ها را فـرو پوشانید و نظرها را پایین افکنید تا صـدیقه فـاطمه، دخت پیـامبـر صلی الله و علیه و آله و همـراهـانـش عبـور کننـد.

هنگامـى که به همان انـدازه از آرامگاهت دور شـدى، مریـم دختـر عمران همراه هفتاد هزار حـورالعیـن به استقبالت مـی آید و بر تـو سلام می گـوید. آنها سمت چپت قرار می گیرند و همراهت حرکت می کنند. آنگـاه مادرت خـدیجه، اولیـن زنـى که به خـدا و رسـول او ایمان آورد، همراه هفتاد هزار فرشته که پرچم‌هاى تکبیر در دست دارنـد، به استقبالت می آیند. وقتـى به جمع انسان‌ها نزدیک شدى، حـواء با هفتاد هزار حـورالعیـن به همراه آسیه دختر مزاحـم نزدت می آید و با تـو رهسپار مـی شـود.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/2/4 ] [ 6:42 عصر ] [ سید امین افضلی ]

نظر

نامه دختر شهید ایرانمنش به پدرش



شهید حمید ایرانمنش، فرمانده گردان 408امام حسین(علیه السلام)لشگر 41ثارالله
شهید ایرانمنش سال 1334 درکرمان و در خانواده ای متدین پا به عرصه وجود گذاشت. علی رغم مشکلات فراوان تحصیل خود را با موفقیت به پایان رساند. در سالی که توام بود با تحصیل تجربه های زیادی را جمع می کرد. در سال 1355 به خدمت سربازی رفت اما نتوانست زورگویی و ستم مأمورین شاهنشاهی را تحمل کند و شبانه محل خدمت خود را ترک کرد. در همان سال مادرش را از دست داد چندی بعد پدر نیز از دنیا رفت و او به تنهایی عهده دار مخارج خانه شد. در سال 59 به علت وضع کردستان به همراه همرزم خود شهید عرب نژاد برای سرکوبی ضد انقلابیون به مهاباد عزیمت کرد و بعد به جبهه ها شتافت.
همسر شهید می گوید: به او حمید چریک می گفتند. اخلاقش خوب و مهربان و صمیمی بود، به بزرگترها احترام می گذاشت، از نظر اخلاقی بی اندازه خوب بود. حدود سه سال با هم زندگی کردیم. قبل از جنگ مأموریت غیر جنگی می رفت به مهاباد و کردستان. او چهار ماه در تهران دوره چریکی دید. جنگ که شروع شد به جبهه رفتند. دو ماه می ماندند و بعد یه مرخصی کوتاه می آمدند .مرخصی زیاد طول نمی کشید سراسر چهار روز بیشتر نبود و توی این سه چهار روز عجله داشت که به جبهه برگردد از او سوال کردم؟ حتماً دائم توی جبهه هستی. می گفت توی جبهه به من نیاز دارند باید حتماً بروم. از او می پرسیدم در جبهه چه مسئولتی داری نمی گفتند. می گفت: کاری انجام نمی دهم رزمنده ها که به خط مقدم می روند مواظب وسایلشان هستم.

[تصویر: 13641502523024415712272506216632363339.jpg]

مسائلی چند به شما ملت، به عنوان فرزندی کوچک از فرزندان شما، متذکر می شوم و اگر به سادگی از این مسئله بگذرید بدانید دچار عذابی سخت خواهید شد

شهید ایرانمنش بارها در جبهه از ناحیه پا و کمر مجروح شد و گواه صادق این مجاهدتها مدال فتح است که از طرف آیت ا... خامنه ای به دخترش عطا گردید. سرانجام در تاریخ 2/2/61 به خیل شهیدان پیوست.
ایشان در جبهه فرمانده گردان عملیاتی بودند. دو د فعه به شدت مجروح شدند و در عملیات بیت المقدس و عملیات فتح المبین تمام بدنشان پر از ترکش بود و می بایست عمل کند. مسافرت کوتاهی به شیراز داشتند وقتی برگشتند یکی از همرزمانشان گفتند شما دیگر به جبهه نروید شهید گفت نه من می روم .او گفت وضعتان خوب نیست. آمد خانه و گفت :بعد از عمل می روم. رفت بیرون و آمد گفت: نه من باید بروم جبهه ساکشان را مرتب کردند و رفتند 15 روز بعد خبر شهادتشان را آوردند. ادامه مطلب...

[ شنبه 91/2/2 ] [ 9:50 صبح ] [ سید امین افضلی ]

نظر

::
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه