سید خراسانی

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ سید خراسانی خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 

«معن بیطار» کشیش سوریه‌ای تبار روز گذشته به شهر کربلا رسید و قرار است أیام اربعین حسینی (ع) را در این شهر باشد.

به گزارش مشرق به نقل از شیعه، وی که مسافت شهر نجف اشرف تا کربلای معلی را مانند دیگر زائرین با پای پیاده پیموده است، پس از رسیدن به حرم أبا عبدالله الحسین (ع) مورد استقبال حجة الإسلام والمسلمین شیخ «عبدالمهدی کربلایی» تولیت آستان مقدس امام حسین (ع) قرار گرفت.

«معن بیطار» که کشیش کلیسای «اصلاح» در سوریه است، طی اظهاراتی در این باره گفت: بنده برای اولین بار به شهر کربلا سفر کرده‌ام و به همراه مسلمانان با پای پیاده به کربلا آمدم. این مکان نزد من جایگاه ویژه‌ای دارد؛ زیرا از مدت پیش دوست داشتم سرزمین نبردی که در آن اهل بیت (ع) به شهادت رسیدند را از نزدیک ببینم.

وی در ادامه افزود: البته پیش از آمدن به این شهر فکر نمی‌کردم این قدر پیشرفته شده باشد و چنین ساختمان‌هایی در آن ساخته شده بلکه احساس می‌کردم هنوز شهری قدیمی است که مرا بیشتر در حال و هوای نبرد آن زمان خواهد برد. البته هنگامی که از خیابان‌های عمومی خارج شده و وارد حرم و مقام‌های موجود در کربلا شدم، مرا متحول کرد و در حال و هوای روز عاشورا انداخت و یاد فاجعه‌ای که بر سر شهدای کربلا آمده افتادم.

گفتنی است، «معن بیطار» برای شرکت در کنفرانس تقریب ادیان که چند روز پیش در شهر نجف اشرف برگزار شد، به عراق سفر کرده است.

وی پس از اینکه کنفرانس برگزار شده را مورد تمجید قرار داد، گفت: در کنفرانس تقریب ادیان با برادرانی که پیرو دین «یزیدی» هستند و در شمالی‌ترین و جنوبی‌ترین نقطه عراق زندگی می‌کنند برخورد و با آنان صحبت کردم. آنها می‌گفتند که تا به حال به شهر کربلا سفر نکرده‌اند. این مسأله برایم بسیار تعجب آمیز و دردناک بود. مگر می‌شود کسی در کشور عراق زندگی کند و برای دیدن این شهر به آن سفر نکند؟! این نشان دهنده مظلومیت شهر کربلا است.

قابل ذکر است دین «یزیدی» که نام دیگر آن «ایزدی» است، دینی است شبیه به دین زرتشتی. پیروان این دین برای آتش احترام خاصی قائلند.

تا کربلا

 



[ پنج شنبه 90/8/19 ] [ 5:1 صبح ] [ سید امین افضلی ]

نظر

فکر گناه تا به عمل حرامى منجر نشود، حرام نیست؛ ولى باید در نظر داشت که شیطان با همین انحرافات کوچک، انسان را به تباهى مى‏کشاند. فکر گناه، گناه نیست؛ ولى ممکن است زمینه گناه را فراهم سازد و موجب سلب توفیق گردد؛ چنان که دود چیزى را نمى‏سوزاند ولى در و دیوار را سیاه مى‏کند. کنترل فکر، راه‏هاى متعددى دارد؛ ولى با نخستین گام، همه چیز، درست نمى‏شود. کسى که مى‏خواهد زمام افکار خویش را در دست بگیرد، باید با تمام توان به خودسازى روى آورد و با جدیت، این راه را دنبال کند؛ تا کم کم به هدف نزدیک گردد. بخشى از راه‏هاى کنترل فکر، عبارتند از:

شیطان

 

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 90/8/19 ] [ 4:55 صبح ] [ سید امین افضلی ]

نظر

سم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
الحمد للَّه ربّ العالمین و صلوات اللَّه و تحیّاته على سیّد الأنام محمّد المصطفى و ءاله الطّیّبین و صحبه المنتجبین.
اکنون بهار حج، با طراوت و صفاى معنوى و شکوه و حشمت خداداد، فرا رسیده و دلهاى مؤمن و مشتاق را پروانه‌وار بر گرد کعبه‌ى توحید و وحدت، به پرواز درآورده است. مکه و منا و مشعر و عرفات، منزلگاه انسانهاى خوشبختى است که به نداى: «و اذّن فى النّاس بالحجّ ...».(1) پاسخ گفته و به حضور در میهمانى خداى غفور و کریم سرافراز گشته‌اند. اینجا همان خانه‌ى مبارک و کانون هدایتى‌است که آیاتٍ بیّنات الهى  از آن ساطع و چتر امان برفراز سر همگان در آن گسترده است.

 دل را در زمزم صفا و ذکر و خشوع شستشو دهید؛ چشم باطن را به آیات روشن حضرت حق بگشائید؛ به اخلاص و تسلیم، که نشانه‌ى عبودیت حقیقى است، روى آورید؛ خاطره‌ى آن پدرى را که با طوع و تسلیم، اسماعیلش را به قربانگاه برد، بارها و بارها در دل زنده کنید؛ و بدینگونه راه روشن و آشکارى را که براى رسیدن به دوستى ربّ جلیل در برابر ما گشوده است، بشناسید و قدم نهادن در آن را به همّت مؤمنانه و نیت صادقانه‌ى خود بسپارید.

 مقام ابراهیم یکى از همان آیات بیّنات است. جاى پاى ابراهیم (علیه‌السّلام) در کنار کعبه‌ى شریف، تنها نمادى از مقام ابراهیم است. مقام ابراهیم، مقام اخلاص و گذشت و ایثار اوست؛ مقام ایستادگى او در برابر خواست نفسانى و عواطف پدرانه و نیز در برابر سیطره‌ى کفر و شرک و سلطه‌ى نمرود زمانه است.

 این هر دو راه نجات، هم‌اکنون در برابر یکایک ما آحاد امت اسلامى گشوده است. همت و شجاعت و عزم راسخِ هریک از ما میتواند ما را روانه به سوى همان هدفهائى سازد که پیام‌آوران رسالت الهى، از آدم تا خاتم، بشر را به سوى آن فراخوانده و وعده‌ى عزت و سعادت در دنیا وآخرت را به رهپویان آن داده‌اند.

 در این محضر عظیمِ امت اسلامى، شایسته است که حج‌گزاران به مهمترین مسائل جهان اسلام بپردازند. اکنون در رأس همه‌ى این مسائل، قیام و انقلاب در برخى کشورهاى مهم اسلامى است. در میانه‌ى حجّ سال گذشته و حج امسال، حوادثى در دنیاى اسلام پدید آمده است که میتواند سرنوشت امت اسلامى را دگرگون ساخته و آینده‌اى درخشان و سرشار از عزت و پیشرفت مادى و معنوى را نوید دهد. در مصر و تونس و لیبى طاغوتهاى دیکتاتور و فاسد و وابسته، از سریر قدرت سرنگون شده‌اند و در برخى کشورهاى دیگر، امواج پرخروش قیام مردمى، کاخهاى زر و زور را به ویرانى و نابودى تهدید میکند.

 این صفحه‌ى تازه گشوده از تاریخ امت ما، حقایقى را آشکار میسازد که همه از آیات بینات الهى است و به ما درسهاى  حیاتبخش میدهد. این حقایق باید در همه‌ى محاسبات ملتهاى مسلمان به کار گرفته شود.

امام خامنه ای

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 90/8/17 ] [ 5:35 عصر ] [ سید امین افضلی ]

نظر

ایستاده ایم با ولایت



[ یکشنبه 90/8/15 ] [ 7:22 صبح ] [ سید امین افضلی ]

نظر

 

آمریکا در قالب نظام‌هایی جدید، به‌دنبال حفظ منافع خود است

 

هشدار متفکر تونسی به ملت‌های منطقه

مراقبت و هوشیاری در برابر ترفندها و سیاست‌های نظام سلطه، یکی از محورهای مهم پیام رهبر انقلاب به کنگره‌ی عظیم حج است؛ «مهمترین خطر، دخالت و تأثیرگذاریِ جبهه‌ی کفر و استکبار در ساخت نظام جدید سیاسی در این کشورها است. آنان همه‌ى کوشش خود را به کار خواهند برد تا نظامهاى جدید، هویت اسلامی و مردمی نیابد.» آقای محمد الرصافی المقداد، نویسنده و متفکر تونسی از تلاش غربی‌ها برای سوء استفاده از جریان بیداری اسلامی می‌گوید:

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif نظام سلطه می‌کوشد با سوء‌استفاده از فضای کنونی کشورهای منطقه، بر امواج سوار شده و کنترل اوضاع را به دست بگیرد. ارزیابی شما از رویکرد غرب در مورد تحولات اخیر منطقه چیست؟
غرب و در رأس آنها آمریکا به دنبال گرفتن آزادی‌خواهی از ملت‌های عربی و اسلامی است. آنها می‌خواهند فرش را از زیر پای انقلابیون بکشند و این کشورها را در قالب نظام‌‌هایی جدید، به همان وضع پیشین خود برگردانند تا ملت‌ها به خواسته‌ی خود که همانا آینده‌ی درخشان همراه با آزادی است نرسند. قطعاً رهبر انقلاب از این مسائل و از این ترفندها و برنامه‌ها بی‌اطلاع نیستند. ایشان نسبت به همه‌ی این توطئه‌ها و همچنین به تغییرات کشورهای منطقه آگاهی دارند. سخن ایشان، کاملاً بجا و نصیحت و هشداری برای ملت‌های منطقه است تا مراقب خود باشند، زیرا تلاش‌های مذبوحانه‌ای برای در دست گرفتن کنترل این انقلاب‌ها با هدف بازگرداندن ملت‌ها به اطاعت‌پذیری از غرب آغاز شده است.
کشورهای استبدادی و استعماری که به حسب شرایط و مردمی که قصد استثمار آنها را دارند و به حسب ارزش منافعی که قصد چپاول آن را دارند، به رنگ‌های مختلف در‌می‌آیند.

سیاست همیشگی غرب در برخورد با تحولات این‌چنینی، سیاست یک بام و دو هوا است. همین سیاست است که باعث شده غرب در کنار صهیونیست‌ها بایستد و جنایات‌ آنها در حق مردم فلسطین را توجیه کند. از طرف دیگر نیز ادعای حمایت از مردم در برابر حاکمان ستمگر را داشته باشد. غرب از هیچ حیله و وسیله‌ای برای وارد کردن این ملت‌ها به درگیری‌های داخلی و قبیله‌ای یا ایدئولوژیک کوتاهی نخواهد کرد تا بتواند آنها را تضعیف کند و از هدف اصلی خود در رسیدن به آزادی حقیقی منحرف کند؛ هدفی که دسترسی ملت‌ها به آن مایه‌ی توانمند شدن آنها در رقابت با کشورهای مستکبر خواهد بود.

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif چه خلأها و کمبودهایی در این انقلاب‌ها می‌تواند به عنوان دستاویزی برای سوء‌استفاده‌ی غرب قرار گیرد؟
انقلاب‌های عربی یک اشکال سیستمی دارند و آن، نبودن یک نماد رهبری است که همه گرد او جمع شوند تا آنها را به بهترین مسیر راهنمایی کند و مردم نیز بتوانند رشته‌ی امور را با اطمینان کامل به دست او بسپارند. این نقیصه باعث شده که نیروهای استثماری به خود اجازه بدهند تا با سرنوشت ما بازی کنند و تلاش کنند تا انقلاب ما را منحرف کنند و دوباره آن را در خدمت منافع مستکبرین غربی و نوکران آنها درآورند. شما قطعاً در حوادث لیبی دیده‌اید که غرب چگونه با لیبی برخورد کرد. همگان مشاهده کردند که شعار غرب در حمایت از مردم لیبی تنها یک بهانه بود و پس از همایش «دوستان لیبی» روشن شد که هدف اصلی غربی‌ها تنها حمایت از منافع غرب در ذخایر نفتی لیبی بود و نه مردم لیبی. پس بهتر بود که نام آن همایش را «دوستان نفت لیبی» می‌گذاشتند.

http://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_1.gif اگر غرب در رویکرد خود نسبت به خاورمیانه، موفق شود که بر اوضاع منطقه تسلط یابد، به نظر شما معادلات سیاسی منطقه چگونه خواهد شد؟
غرب تمام نیروی خود را به کار گرفته تا در شرایط پیش‌آمده موج‌سواری کند و چنان‌چه در این کار موفق شود، ملت‌های عربی و اسلامی تا مدت‌ها نمی‌توانند روی پای خود بایستند و شکل جدیدی از استبداد در این کشورها شکل خواهد گرفت. متأسفانه ملت‌هایی که تازه به آزادی رسیده‌اند و هنوز قوای خود را تجمیع نکرده‌اند، در برابر حرکت‌های سریع غرب، واکنش‌های کندی را از خود بروز می‌دهند. رسانه‌های فاسد نیز در خدمت استعمار قرار گرفته‌اند تا حقایق را منحرف کنند و مردم را در جهل نگهدارند. چنان‌چه غرب در این طراحی پیچیده‌ی خود موفق شود، ما را دوباره به عقب برمی‌گرداند و شاید سال‌ها طول بکشد تا ما بتوانیم آزادی حقیقی را بازیابیم و ارزش‌های انسانی و اسلامی‌مان را فریاد کنیم.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 90/8/15 ] [ 7:9 صبح ] [ سید امین افضلی ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه